سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 سال نو با پیامبر - حیات طیبه

سال نو با پیامبر

پنج شنبه 87 اسفند 29 ساعت 9:25 صبح

تحویل قلوب با پیامبر(ص)

         باز کن پنجره را 
                            
که نسیم
                                           مگر از سینه گسترده دشت
                                                                              
برساند به لب تشنه ما
                                                                                                          
بوی بهار

شما وقتی سوار یک ماشین هستید که یک مسیری را می­رود ( مثلاً از نقطه A به نقطه B می­رود ) این ماشین است که حرکت کرده ، شما که سوار این ماشین هستید ، حرکت نکردید! آن حرکت کرده و شما همراهش رفتید.
هربار با آمدن سال نو ، یک سال به سن ما اضافه می شود . الان هرکدام از ما 15 سال ، 16 سال یا 24 سال! روی زمینی زندگی کردیم که این زمین دور خورشید حرکت کرده و چرخیده  تا بزرگ شده و عمر زمین زیاد شده . گذشت ماه ها و سال ها بر ما ، به بالا رفتن سن ما منتهی می شود . اما آیا علاوه بر زیاد شدن سن جسمی­مان ، سن عقلی ، سن معرفتی ، سن روانی و ظرفیت وجودیمان هم بزرگ شده؟
ما برای این نوع بزرگ شدن ، لازم است که به دور یک خورشیدی بگردیم . خورشید حقیقی ، خورشید ولایت است ، ما باید به دور پیامبر عزیزمان ، به دور امامان معصوم بچرخیم. آن وقت به میزانی که دور شمس الشموس چرخیدیم و حرکت کردیم ، بهره خواهیم گرفت و بزرگ و نورانی خواهیم شد .
اما اگر هیچ نسبتی با یک شمس نداشته باشیم و به دور خورشید حقیقت نچرخیده باشیم ، خبُ این زمین است که چرخیده ، این ماشین است که حرکت کرده ، نه ما . در ما تحولی به وجود نیامده است .
بیایید دعای امسال­مان در لحظه سال تحویل از خداوند این باشد که به ما این توفیق را بدهد تا بتوانیم به دور شمس پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام ، بچرخیم و از ضیاء و نور آنها بهره لازم را ببریم .


نوشته شده توسط : هدی مقدسی

نظرات ديگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها  :